Je kan per online bestelling maar 1 museumpas toevoegen. Dit omdat de museumpas strikt persoonlijk is en je enkel een museumpas kan bestellen voor jezelf.
Je kan geen meerdere museumpassen online aankopen met één e-mailadres. In de eerste stap van de bestelling moet je een e-mailadres invoeren. Het is belangrijk dat dit ook een uniek e-mailadres is. Als dit adres al gekoppeld is aan een andere museumpas, kan je namelijk geen nieuwe museumpas bestellen met ditzelfde e-mailadres.
Alternatief
Mocht je niet over meerdere e-mailadressen beschikken (vb. voor je partner of kinderen), kan je steeds een alias van je eigen e-mailadres opgeven. Een alias is een e-mailadres dat ook in eenzelfde mailbox toekomt. Zo ontvang je toch alle correspondentie op hetzelfde e-mailadres.
Hieronder vind je hoe je dit per provider in orde kan brengen:
1) PROXIMUS of SKYNET
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_alias/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/uw-mailbox-instellen/een-extra-e-mailadres-aanmaken-of-verwijderen.html
2) TELENET
https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/extra-telenet-mailbox-maken-op-telenet-internetabonnement
3) GMAIL
Je kan een plusteken (+) en een woord of cijfer toevoegen vóór het @-teken in uw huidige adres. Dit wordt gezien als een uniek e-mailadres, maar de e-mails belanden wel in je primaire mailbox.
Als je e-mailadres bijvoorbeeld naamvoornaam@gmail.com is, dan kan je naamvoornaam+1@gmail.com gebruiken.
Meer informatie: https://support.google.com/a/users/answer/9308648?hl=n
4) OUTLOOK of HOTMAIL
https://support.microsoft.com/nl-be/help/12407/microsoft-account-how-to-manage-aliases